Get Adobe Flash player

作文: お金は一番大切か

お金は一番大切か

1185431_549847438396324_151581788_n

私にとってお金は一番大切ではない。なぜなら、私にとってお金以上に大切なものがあるからだ。お金持ちと大金持ちが全て幸せに暮らしているとは限らない。もちろんお金があれば生活は楽になるに違いない。私の気のせいかもしれないが、お金持ちの人は依存心が強いようだ。なぜかというと、両親からずっとお金をもらっていて自立できていないからだ。

私にとって一番大切なのは愛だ。これを日本人に言うと、みんなほとんど反対意見を言う。私は愛があるからこそ幸せな生活ができると思う。なぜなら、楽な時にも辛い時にも相手がいると一緒に頑張ることができるし助けてあげることもできるからだ。これはノルウェー人の考え方かもしれない。例えば、きつい週だったとしても、彼氏の声を聞くとすっきりして元気になる。

今は両方ないけれど幸せな生活をしている。本当に良い友達がいるし一番良い日本語学校で勉強しているから。

以上のような理由で、私にとってお金は一番大切なものではない。

Signatur

意見文: 恐竜が吼えたか

恐竜が吼えたか

私は恐竜が吼えたかどうかよく分からないが、教科書に書いてる文章 「恐竜は吼えたか」を読んでも私の意見は変わらなかった。もし恐竜の時代に戻れるものならすぐ戻ってみたい。

理由は2つある。
1つ目は子供の頃から恐竜が吼えたと信じたからだ。それはなぜかと言うと色々な映画から影響を受けたからだ。映画「ジュラシックパーク」は皆よく知っているに違いない。後は「リトルフット」と言うノルウェーでは有名な恐竜なアニメもある。

2つ目はこのテーマについてたくさん研究があることだ。研究によって理論はちょっと変わっている。恐竜が吼えたかだけではなくて恐竜の全てのことについて何が本当かどうか誰もはっきり分からないのではないだろうか。例えば、恐竜の色はもとより吼えたかも知らないだろう。

以上のような理由で私は恐竜が吼えたと思う。

IMG_1353

Signatur

意見文: シベリア鉄道

シベリア鉄道

もし日本からヨーロッパまで行くなら飛行機に乗りたい。

理由は2つある。
1つ目はあまりロシアと電車に興味がないこと。それにシベリアはちょっと詰まらない国だと思う。なぜなら、一年中シベリアは寒くてあまり見ることがないからだ。高校生の時私はクラスメートと一緒にロシアに遠足をした。ロシアが嫌い訳じゃないが、戻りたくないものだ。

2つ目は10日間が長過ぎだと思うからだ。今学生なのでそんなに長い休日を取るのは良くない。取れたら色々な所とことが見たいが、電車にずっと乗っているのは詰まらなくなるのではないだろうか。

以上のような理由で私は飛行機に乗りたい。

1450873_547969355286152_1730767551_n

Signatur

作文: もしタイムマシンで過去に戻れるなら

もしタイムマシンで過去に戻れるなら
IMG_2359
もしタイムマシンで過去に戻れるなら、私はイエスが生きている時代に戻りたい。
なぜなら、イエスに会って聖書に書いたことが本当かどうか確認したいからだ。しかし、過去に戻ったら他の人は私のことが見えない方がいいと思う。そうすると、自分でゆっくり観察ができるし自分の意見も形作れるからだ。

高校生の時、私はクリスチャン高校で行っていたので毎日聖書を読んだり神様に祈ったをした。でも全部の人が影響を受けて、クリスチャンの聖書の全てを信じるとは限らない。

最近は無神論者が増えつつあるそうだ。もし聖書に書いたことが確認できたら信じる人が増えるかもしれない。それは私にとって大切だから。

以上のような理由で私はイエスの時代に戻りたい。

Signatur

作文: 子供の頃の思い出

子供の頃の思い出

これから私の子供の頃の思い出を発表したいと思う。

子供の頃に色々な経験があった。良いこともあったし、悪いこともあった。それは皆と一緒に違いない。今回は良いことについて紹介をする。

子供の頃私は真面目な学生だった。いつも宿題を出して、母親に言われたことをした。私がそうすることで、家族は嬉しくなった。私は母と祖母の愛情をたくさんもらった。

11年間一人っ子だった私に突然弟が生まれて、私は驚いた。その時から家族の注目を弟と分け合った。最初はそれあまり好きではなかった。でもだんだん慣れて、弟のことが大好きになった。実は兄弟けんかはあまりしなかった。なぜなら、私と弟の性格は全然違うからだと思う。

今でも私と弟は仲が良い。私が日本に引っ越してからはずっと連絡をしている。私は弟の誕生を喜んだ。ありがとうお母さん!

これは私の子供の頃の1つの良い思い出だ。

IMG_2298

Signatur

Eeveelutions headlines

Jeg er stor Eveelution fan, de er absolutt mine favoritt pokemoner og det har de vært siden jeg var liten. Mareep familien er på en god andre plass. Jeg ville gi bloggen et lite særpreg med noe som ikke mange har, derfor laget jeg disse eeveelution overskriftene. Noen er plassert i kategorier, mens andre har sin faste plass på egne sider. Jeg har forsatt to til gode (Jolteon og Vaporeon), disse blir tatt i bruk dersom jeg lager flere sider i menyen eller oppretter nye kategorier. Kjempe søte eller hva lovequestion))

Inspiration2

Arts&Crafts

Wants & Wishes

For Sale2

Outfit & Make-up

Purchases

Food & Treats

Shopping Service

Ulricke i Japan

Ulricke tester

Feedback2

Konkurranser & Blog Challenges

Hverdag & Annet

Dyr2

Signatur

Meiji Shrine

Personlig mener jeg at Meiji Shrine er en av de turist attraksjonene i Tokyo som er et absolutt must. Området er dekket med store trær og skog som er en fin avbrekk fra det ellers travle og urbane Tokyo. Er du heldig kan du også få med deg en vielse hvor brudgommen og bruden er kledd i tradisjonelle kimono. Meiji skiller seg litt ut i forhold til flere andre asiatiske templer som gjerne kan være litt “glorete” med mye gull og store Buddha figurer. Det er også gratis inngang til ulikhet med flere andre store turist feller.

Meiji Shrine7

Meiji Shrine5

Meiji Shrine2

Meiji Shrine10

Meiji Shrine

Meiji Shrine4

Meiji Shrine8

Signatur

Antrekk – White Cardigan

Cardigan: Liz Lisa, Signlett: Tokyo, Bukse:Bikbok, Sko: Bianco

Lørdag 27 april 2013_19 Lørdag 27 april 2013_3

Lørdag 27 april 2013_40

Signatur

Pokemon Center Haul

Jeg lastet opp haul vidoen på youtube for mange uker siden, men har glemt å legge den ut her! Den ble kanskje litt i lengste laget. Jeg små hoster en del gjennom filmen, det må jeg bare beklage var ikke helt kommet meg etter en forkjølelse.

DSC_2778

DSC_2785

DSC_2788

DSC_2783

Signatur

Puppies in pet shop!

Jeg dro innom enda en dyrebutikk denne uken, det begynner å bli skummelt farlig! De har så mange utrolig flotte dyr, og mange lever dessverre i dårlige tilstander. Jeg får vondt og har lyst å redde alle sammen. Heldigvis hadde dyrene i denne butikken det mye bedre enn de fleste butikkene jeg har vært i, samt hadde de også løpegårder hvor valpene fikk springe “fritt”.

Skjermbilde 2013-07-22 kl. 6.09.23 PM

Signatur

Ulricke Alette Mathisen

Nickname: Yuri
Born: 12th of April
Raised: Bergen
Currently living in: Tokyo
Social status: In a relationship
Occupation: Student

Hello and welcome to my blog. Here I will write various entries about my time when I lived in Japan, but also about my Norwegian life, thoughts and feelings. I’m will try to write most of my entries in Japanese as well as in English.

Follow me

Categories

Archives